Friday 5 August 2011

Disebalik nama Bustop

For illustrate purpose only =)


Assalamualaikum,

petang tadi jalan-jalan. Then, terasa penat berdiri pulak. so, just duduk je kat bustop yang agak buruk. aku tak paham kenapa orang-orang JKR tak buat kerja ke? Kata 'Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan'. Tapi, haprak adalah -,-'

Tapi ada jugak kebaikan bustop yang buruk ni. inilah hasil imaginasi aku


Tempat duduk
ceh, inilah isi utama kebaikan bustop. takkan nak berdiri je sampai kaki tercabut. kalau berdiri je, baik tak ada bustop. Kesianlah kat kakak-kakak yang mengandung tu. Berat kot tanggungan perut dia tu.

tempat mengorat gadis
ha jejaka-jejaka kurang kacak mesti suka isi ni. bustop la tempat paling strategik nak mengorat gadis-gadis kan? Asal bas lalu je, mata mesti mencari si adik manis kan? sambiltu, tunjuk pose macho kan. asal perempuan pandang je, da perasaan perempuan tu terpikat. Konon bagi pose paling macho dengan harapan senang dapat number telefon adik manis la? Port ni la bangla-bangla suka mengorat.

Tempat berdating
bagi yang bercouple tu, tolong eh janganlah korang pilih bustop tempat awam ni tempat untuk korang berdating. dating duduk renggang-renggang takpela. kalau da sampai nak mintak manja sampai peluk-peluk tu, overla. kononnya romantiklah tu. agaknya, makin orang tengok dorang dating, makin dia bangga tu(kalau aku nampak, aku baling je kasut aku)

Tempat mintak sedekah
Bagi yang takde duit tu, aku cadangkan korang duduk kat tepi bustop tu and tadahkan tangan. kalau perlu, berlakonlah sikit jadi buta ke, cacat ke, gagap ke. ikut kreativiti sendiri. mintaklah kat pakcik-pakcik Arab yang lalu, gerenti dapat lumayan woo. Kalau mintak Melayu, hm kirim salah jela! (weh janganlah korang semua ikut, aku bagi idea kat orang yang takde duit je)

Tempat tidur
kat mana boleh tidur dengan percuma? Bustop la jawapannya! kalau mallas tidur katil pergilah tidur kat lantai bustop. Lagi luas dari bilik korang. Nak ajak satu family pun boleh! Kalau nak lagi selesa annd lengkap dengan makanan free dengan pakej layanan istimewa, aku cadangkan koorang tidur kat lokap. Gerenti puas hati!

Renung-renungkan dan selamat beramal!

No comments:

Post a Comment